Wednesday, January 25, 2012

Distrust?



Hati aku rabak..
Sakit nye hati nie hanya tuhan yang tahu..
Aku kat sinie bermati-matian dengar kata kau..
Tapi kau? Kau boleh buat ape saja..
Ape saja yang kau suke...
Tanpa pengetahuan aku..
Biase la..
Siapala aku nie pada kau kan?
Aku nie tunggul kayu..
Tunggu untuk dimamah usia je..
Selama ini aku azamkan dengan kuat..
Tapi sampai kau?
Kau kecundang..
Dibelakang aku..
Sedangkan di depan aku kau..
Kuat berlakon..
Memang berat untuk aku buat keputusan..
Tapi semua tue tak penting untuk kau..
Hati aku nie memang untuk dipermainkan..
Kau rase diri sangat bernilai..
Kerana ramai yang nak kan kau..
Pergi ke mana saja pasti orang mahu..
Tapi aku?
Semua membenci aku..
Tiada yang kekal melainkan tuhan ku..
Aku tiada tempat untuk luahkan semuanya..
Hanya pada tuhan dan blog ini..
Yang jadi peneman aku..
Berharapan penuh
Dan sayu~

Tuesday, January 24, 2012

Rasa Hati



Pagi nie sejuk je..
Tambah pulak dengan pakai boxer..
Sejuk sampai menusuk tulang..
Brrrrr...
Dah lama xjenguk blog nie..
Biase la..
Exam kan(konon)..
Tiba-tiba rindu pulak kat blog nie..
Rasa macam nak cium-cium je..

Entah la..
Setiap kali fikir pasal diri sendiri..
Mesti rasa sedih..
Ape la yang aku dah buat..
Selama nie..
Kenapa aku tak fikir awal-awal..
Kenapa la aku ikut hati busuk nie..
Kenapa aku tka merasa akan kasihan..
Yang perlu aku wujudkan ketika ini..

Tapi memang betul ape orang cakap..
Orang lain tak rasa macam mana aku rasakan..
Dalam hati nie.. lebih suka pendam..
Daripada luahkan..
Sebab bila dah luahkan...
Kepada kawan-kawan..
Jadi makin buruk..
Stress.. Malah tak banyak yang bantu..
Mahupun memahami..

Kadang-kadang aku
Aku berdoa supaya aku dapat yang terbaik..
Tabah mengharungi segala dugaan..
Sentiasa ingat kepada-Nya...
Tidak lupa juga kepada kedua ibu bapaku..
Dan juga abang kakak ku..

Dan aku..
*Rindukan kehidupan yang lama*

Distrust?

Wednesday, January 25, 2012


Hati aku rabak..
Sakit nye hati nie hanya tuhan yang tahu..
Aku kat sinie bermati-matian dengar kata kau..
Tapi kau? Kau boleh buat ape saja..
Ape saja yang kau suke...
Tanpa pengetahuan aku..
Biase la..
Siapala aku nie pada kau kan?
Aku nie tunggul kayu..
Tunggu untuk dimamah usia je..
Selama ini aku azamkan dengan kuat..
Tapi sampai kau?
Kau kecundang..
Dibelakang aku..
Sedangkan di depan aku kau..
Kuat berlakon..
Memang berat untuk aku buat keputusan..
Tapi semua tue tak penting untuk kau..
Hati aku nie memang untuk dipermainkan..
Kau rase diri sangat bernilai..
Kerana ramai yang nak kan kau..
Pergi ke mana saja pasti orang mahu..
Tapi aku?
Semua membenci aku..
Tiada yang kekal melainkan tuhan ku..
Aku tiada tempat untuk luahkan semuanya..
Hanya pada tuhan dan blog ini..
Yang jadi peneman aku..
Berharapan penuh
Dan sayu~

Rasa Hati

Tuesday, January 24, 2012


Pagi nie sejuk je..
Tambah pulak dengan pakai boxer..
Sejuk sampai menusuk tulang..
Brrrrr...
Dah lama xjenguk blog nie..
Biase la..
Exam kan(konon)..
Tiba-tiba rindu pulak kat blog nie..
Rasa macam nak cium-cium je..

Entah la..
Setiap kali fikir pasal diri sendiri..
Mesti rasa sedih..
Ape la yang aku dah buat..
Selama nie..
Kenapa aku tak fikir awal-awal..
Kenapa la aku ikut hati busuk nie..
Kenapa aku tka merasa akan kasihan..
Yang perlu aku wujudkan ketika ini..

Tapi memang betul ape orang cakap..
Orang lain tak rasa macam mana aku rasakan..
Dalam hati nie.. lebih suka pendam..
Daripada luahkan..
Sebab bila dah luahkan...
Kepada kawan-kawan..
Jadi makin buruk..
Stress.. Malah tak banyak yang bantu..
Mahupun memahami..

Kadang-kadang aku
Aku berdoa supaya aku dapat yang terbaik..
Tabah mengharungi segala dugaan..
Sentiasa ingat kepada-Nya...
Tidak lupa juga kepada kedua ibu bapaku..
Dan juga abang kakak ku..

Dan aku..
*Rindukan kehidupan yang lama*

NaFaSKu.. UmuRKu..

Daisypath Anniversary tickers

About Me

My photo
Seorang yang simple... make simple to me.. i'm good use to you.. I'm friendly~ =)
 

Copyright © 2008 Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez | Blog Templates created by Web Hosting Men